De Zorginnovatiewinkel in Assen

Zorginnovatiewinkel Assen 

Op maandag 10 oktober vond de officiële opening van de Zorginnovatiewinkel in Assen in het Mercurius winkelcentrum (naast Bakker Bart) plaats door burgemeester Out. Erik Gerritsen, Secretaris-Generaal van het ministerie van VWS, gaf via een video verbinding met Den Haag het startschot voor de winkel. Aansluitend konden geïnteresseerden deelnemen aan een mini symposium over moderne wijkzorg. 6 november was de laatste openingsdag met uitgebreide demonstraties van producten van het huis van morgen. De winkel is intussen verhuisd naar Goes.

image1-2

Podium voor innovatie in de zorg 

Of het nu gaat om duurzamere alternatieven, nieuwe digitale mogelijkheden of gewoon slimmere oplossingen voor alledaagse zaken. In de zorg is innovatie aan de orde van de dag. Overal ter wereld wordt steeds gezocht naar nieuwe behandelmethodes, betere medicijnen en zorgverlening. Om deze innovaties een podium te bieden is er de Zorginnovatiewinkel. Een initiatief van zorg-IT innovator Waldemar Hogerwaard en hospitality expert Janneke Sluiter in nauwe samenwerking met het Huis van Morgen van het Care innovation Center. De pop-up store wordt ondersteund door het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Deze samenwerking maakt het mogelijk het concept te verduurzamen niet alleen lokaal, maar ook landelijk.

Ontmoetingsplek voor burgers, zorgverleners en beleidsmakers 

De pop-up store heeft enerzijds als doel een podium te bieden voor zorginnovaties en eHealth-toepassingen. En anderzijds om het gesprek te voeren over vernieuwing in de zorg met burgers, zorgverleners, sociale wijkteam, beleidsmakers en bestuurders. Naast een doorlopende expositie van nieuwe zorgtoepassingen, worden hier seminars, symposia en workshops georganiseerd en is er ruimte voor zorgverleners om elkaar te ontmoeten. Een plek om te overleggen, met collega of patiënt, om werkafspraken te maken die samenwerking en zorgverlening bevorderen. Daarnaast kunnen burgers hun ideeën voor zorginnovaties aandragen of informatie krijgen over bestaande innovaties. De winkel heeft geen winstoogmerk, bezoekers kunnen de producten bekijken en uitproberen maar niet kopen. Alle activiteiten zijn gratis toegankelijk.

 image1-1
 2016-10-11-photo-00000240

Gesloten

Met medewerking van: